top of page

🚗🚗🚗השכרת רכב ג'מייקה 🚗🚗🚗



השכרת מכונית זמינה כמעט בכל מקום תיירותי ומרכזי ג'מייקה, בשדות התעופה המרכזיים בקינגסטון ומונטיגו בי וכמובן כמעט בכל המלונות או סוגי לינה כלשהם. השכרת רכבים בג'מייקה זה שירות יחסית יקר, באופן כללי למבקרים באי בפעם הראשונה אני אמליץ לשכור רכב רק במידה ואתם נהגים מנוסים.





דמי השכירות עבור מכוניות בג'מייקה משתנים מאוד בין סוכנויות השכרה. מומלץ לעשות סקר שוק ולבדוק את המכונית שאותה אתם מעוניינים לשכור בכמה סוכנויות שונות כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר. כאשר אתם משווים בין העלויות אל תשכחו להוסיף את גובה המס 16.5%. בנוסף למס יש לזכור להוסיף את עלות הביטוח שהיא חובה בג'מייקה להשכרת רכב שנעה בין 1$ ל30 $ דולר אמריקאי ליום.


כמו שקראתם בפוסטים הקודמים ישנה תחבורה זמינה והרבה אופציות ניידות בג'מייקה, האי עצמו כולל כמעט 17 אלף קילומטרים של כבישים שמחברים בין ערים מרכזיות, מחוזים וכמובן עיירות קטנות יותר.


הכבישים בג'מייקה עוברים במקומות שונים ומאתגרים, כמו כבישים כפריים וכבישי עפר, דרכים צרות ומסוכנות לצד תהום ענקים, כבישים באזורים הררים שבדרך כלל יותר רטובים ולחים, וגם כמובן כבישים סואנים בתוך ערים או כפריים מקומיים.


המהירות המותרת היא בין 50 ל 80 קמ"ש תלוי איפה ובהתאם לסוג הכביש, אך עדיין מומלץ תמיד לנהוג בזהירות ולשים לב לכל מה שקורה סביבך כי רוב הנהגים לא שומרים על המהירות הזו כמובן. מעבר לכך הכבישים בג'מייקה יכולים להיות מאתגרים אבל ישנה תרבות ושפה משותפת לנהוג הכביש, שימוש בצופר או באורות גבוהים כדי לתקשר בין הרכבים הוא מאוד נפוץ. נהיגה בחשיכה היא במיוחד קשה בג'מייקה מפני שאין הרבה תאורה בין עיר לעיר והרבה נוהגים עם אורות גבוהים מסנוורים.


לגבי השכרת רכבים חשוב לדעת שרוב השכרת הרכבים נמצאות בערים המרכזיות כמו אוצ'ו ריוס, מונטיגו ביי, קינגסטון ועוד. גיל הנהיגה המותר בג'מייקה הוא 18 אבל כדי להשכיר רכב עליך להיות בן 21 ומעלה.


מסמכים חובה בעת נהיגה: רישיון נהיגה בתוקף, רשיון רכב וביטוח. שימו לב רישיון נהיגה ישראלי הוא בינלאומי ותקף בג'מייקה לפחות ל12 חודשים אבל מעולם לא נתקלתי בשוטר שהעיר על סוג הרשיון ואני נוהגת כאן יותר משנתיים.


חגורת בטיחות הן חובה לנהג ונוסע במושב הקדמי, ילדים מתחת לגיל 3 חייבים להיות בכסא מותאם לגילם. תחנות דלק הן דבר נפוץ ברחבי האי. מומלץ לשים חגורות בטיחות מאוחר כמובן אך זה לא חובה חוקית.


שימוש בטלפון תוך כדי נהגה הוא אסור אבל האכיפה לא חזקה בג'מייקה, רוב השוטרים לא יעצרו אתם על זה אבל אל תנסו כמובן למשוך צומת לב בעזרת זה. ישנן מצלמות מהירות בכביש אך הן לא חדישות ומרושתות ברחבי הבאי , מה שכן שוטרים רבים נמצאים על הכביש כמעט בכל יום, בדרך כלל יש להם מקומות קבועים בהם הם עוצרים, אל תדאגו ברך כלל יסמנו לכם מהצד הנגדי שיש משטרה בקרוב בעזרת האורות הגבוהים.


רוב סוגי החנייה בג'מייקה הן לא בהכרח רשומות או מסומנות לכן אין כל כך בעיות חנייה, בערים גדולות לעומת זאת ישנם סימונים על המדרכה וברוב הערים הסימונים הם לא בהכרח זהים, אני ממליצה לבוק שלא קיים שילוט שאוסר על חנייה היכן שחניתם ובמידה ואתם לא בטוחים תשאלו מקומיים.


היכן אסור לחנות בג'מייקה?

1. במרחק 12 מטר ממעבר חצייה או צומת מרומזרת.

2. במרחק 12 מטר מצינור מים, תחנת אוטובוס, בית חולים או כניסה לבית ספר.

3. בכביש ראשי.

4. באמצע הכביש כאשר ישנו מרחב שוליים

5. בעיקול של כביש, בהתחלה של גבעה או הר.

6. מתחת לגשר, או בכביש צר.

7. במרחק 15 מטר מצומת דרכים.

8. בצד השני של הכביש באמצע הלילה.

9. באזורים שמסומנים ב'NO PARKING'


בערים בדרך כלל קשה יותר למצוא חנייה , ומומלץ לחפש את החנייה בתשלום, מחירים מתחילים ממאה דולר ג'מייקני וכמובן הכול תלוי היכן אתם חונים. בערים יש בדרך כלל משטרה מנוציפאלית שמשמשת תפקיד של פקח תנועה בעיר, כאשר אתה חונה במקום בו אסור לחנות המשטרה תשים מעצור לגלגל שלך ותוסף TICKET שמותיר לך רק ללכת לשלם עליו בהקדם כדי שתוכל לזוז.




אני ממליצה למצוא חניונים בתשלום בגלל כמה סיבות, ביטחון של הרכב, ידיעה שאתה חונה במקום מותר, קל לזכור היכן החנית. חנייה לנכים גם זמינה באי ומסומנת כמובן, כמובן שבמידה וחנית בחניית נכים עליך להותיר הוכחה שאתה זכאי לחנות בחנייה שכזו.


אגב, אם הייתם באי תשימו לב שרוב מה שכתבתי לא תמיד רלוונטי בגלל שהרבה לא באמת ועקבים וחיים על פי החוקים במדינה, לדוגמא כשישנם הופעות חיות, פסטיבלים או כל אירוע גדול אנשים חונים בכל מקום אפשרי גם אם זה על ענף שעל עץ... חחח


אם חס וחלילה היית מעורב בתאונת דרכים חשוב תמיד להזיז את הרכב למקום בטוח עבור כולם במידה וזה אפשרי, להתקשר למשטרה ולדווח על התאונה ולצלם תמונות שמתעדות את המצב. (חירום: מכבי אש ואמבולנס 110 | משטרה 119)


לפניכם חברות השכרת רכב מקומיות:

Galaxy Leisure & Tours Limited

Island Car Rentals

Enterprise Rent-A-Car Jamaica

Fiesta Car Rentals

Caribic Vacations

Avis Rent-A-Car/ Bargain Car Rentals

Apex Car Rentals

Salem Motors

Bowla's Car Rental

Budget Car Rental Jamaica

Garmack Car Rentals

Holi-Jam Car Rentals

Norbrook Car Rentals

Sixt Car Rental... more

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page