top of page

תחבורה ציבורית בג'מייקה - חלק 1

תחבורה ציבורית או נהיגה בג'מייקה יכולה להיות חוויה דיי מרגשת למטייל באי, אך גם דורשת רמת זהירות וערנות מסוימת. באי תמצאו שילוב של נהגים שאוהבים לנהוג מאוד מהר ולעיתים כבישים דיי רעועים שיכולים לעיתים לסכן את הרכבים על הכביש. אל תבינו אותי לא נכון, לא מדובר בכל ג'מייקה , וזה כמובן לא הכללה , אבל באופן כללי תרבות הנהיגה בג'מייקה היא מוקצנת יותר מבארץ וקצת פחות זהירה הייתי אומרת, אולי עם טיפה פחות לחץ וצפירות ברמזורים.




הכנתי לכם רשימה של קודים וכל מיני טיפים בנוגע לנהיגה בג'מייקה :


** הנהיגה בג'מייקה היא בצד שמאל (הפוך מבארץ).


** חשוב לזכור לדעת מהירות המותרת בג'מייקה היא בין 50 (בתוך העיר) ל 80 (בכבישים ראשיים) קמ"ש כמובן תלוי בשלטים , אתם אמנם תראו הרבה שנוסעים מעבר למהירות המותרת , אבל זה כמובן לא חוקי ולא מומלץ ויש לזה סיבה מאוד ברורה, מהירות מסכנת חיים זמן תגובה קצר ועם שילוב הכבישים ואופי הנהיגה בג'מייקה זה יכול לעיתים להסתיים באסון.


** אם מישהו מגיע מאחוריך במהירות ובכוונה עקיפה (ויש לו אפשרות לעקוף ומספיק מרחב) נהוג לזוז הצידה לשול הדרך ולפנות לו את הדרך, כל עוד זה לא מסכן אותך כמובן.


** בצומת עם רמזור ופניה שמאלה \ ימינה בג'מייקה מותר באופן חוקי לעשות פנייה ימינה או שמאלה כאשר יש אור ירוק לרכבים שנוסעים ישר והכביש פנוי.


** תחנות דלק בג'מייקה נמצאות בכל מקום, ברובם יהיה גם חנות נוחות כמו בארץ, המחירים של הדלק יחסית דומים לארץ.


** חנייה בג'מייקה בערים מרכזיות יכולה להיות בעיה בגלל חוסר מקום לעיתים אבל זה לא משהו שיגביל אתכם, כל עוד אתם מוכנים לשלם כמה דולרים על חנייה תמיד תוכלו למצוא מקום טוב ונוח לחנות בו.


** כאשר רכב מזהה משטרה על הכביש כמעט תמיד הוא יסמן לרכבים הבאים מהכיוון הנגדי (במיוחד אם הם באים במהירות גבוהה) באמצעות האורות הגבוהיים שיש משטרה לפניך ותאט.


** משטרת התנועה בג'מייקה לא עושה הרבה חסד לשמירת הבטיחות של האנשים ואולי אפילו ההפך, מה שכן הם אוהבים לעשות, זה כסף. למקומיים ומי שחי בג'מייקה הסיטואציה שבה שוטר עוצר אותך על כל דבר ומציע לך לסגור את העניין כאן ועכשיו (משמע שוחד), הרבה פעמים זה יותר עדיך כי כמובן שזה יהיה פחות ממה שתקבל בקנס אבל כמובן שזה לא מהלצה שלי לתת שוחד לשוטר. מה שכן, לעולם, אבל לעולם אל תציעו סתם ככה שוחד לשוטר , במיוחד כשאתם לא קיבלתם ממנו איזה וייב שהוא בכיוון הזה, זה יכול להכניס אותכם לבעיה עוד יותר גדולה.


** חגורות בטיחות בג'מייקה (במיוחד במוניות ותחבורה ציבורית) הם המלצה בלבד, שימו לב שאתם כן משתמשים בהם כשניתן, כי זה כמובן מאוד מאוד חשוב.


** הולכי רגל חוצים בהמון כבישים סואנים וראשיים , אין הרבה מעברי חצייהל הולכי רגל והאמתי גם אם יש זה מעין משהו שבתרבות פשוט לחצות איפה שבא לך, שימו לב שאתם שמים לב אליהם לפני שהם קופצים לכביש, לא כולם זהירים מספיק בשביל להסתכל לפני חצייה.


** רישיון נהיגה ישראלי תקף בג'מייקה וניתן לנהוג איתו ללא הגבלה של זמן ברחבי האי.


** זה משהו שאולי יפתיעו אתכם אבל רוב האפליקציות של ניווט פועלות באי, אפילו וייז, חשוב כמובן להתקין חבילת גלישה כי בלעדיה לא תוכלו להפעיל את הניווט.


** לגבי דרכים בג'מייקה, השילוט הוא לא מאוד ברור, חשוב לשים לב כמעט לכל שלט בשביל להבחין בשלט כניסה עיר או מחוז. רוב שלטי הכניסה לעיר או מחוז יהיו משולבות בפרסום מוצר שבדרך כלל קשור לתפוקה התעשייתית של אותו מחוז.


31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page