top of page

תרופות סבתא ג'מייקניות לחיזוק המערכת החיסונית

בתקופה הלא פשוטה הזו שאנו עוברים, חשוב מאוד לשמור על המערכת החיסונית שלנו חזקה ובריאה, לכן החלטתי לפנק את כולנו בכמה סודות של תרופות ג'מייקניות מקומיות שאשכרה מוכיחות את עצמן.

החצר הג'מייקנית ביארד לרוב מלאת חיים וצמחיה, ובהמון מקרים חוות ירקות או עשבי תיבול. מה שנותן לנו רמז משמעותי על כך שהתרופות מורכבות אך ורק מתוצר טבעי ורענן, עם עדיפות לגידול ביתי ונקי.

כדי באמת להכין את הגוף להתמודד עם כל מה שקורה בחוץ, מומלץ לשדרג את התזונה שלכם לסופר בריאות, זה מדהים כמה שינויים קטנים יכולים לעזור לכם לבניית מערכת חיסונית חזקה שתוכל לצלוח את התקופה המדאיגה הזו.


המפתח בבניית מערכת חיסונית חזקה מתחיל מאכילה נכונה, הרגלים בראים וצריכת ויטמינים ומינרלים. התזונה שלנו משפיעה כמובן בצורה מוחלטת על היכולת של הגוף שלנו להתמודד עם חיידק כלשהוא. שלושה הרגלים בריאים שמומלצים בהחלט לכולם:


1. לנוח ולישון מספיק כדי שהגוף יוכל לחדש את התאים ולבנות נוגדים לרפא את עצמו.

2. לשתות מספיק מים כדי למנוע התייבשות או איבוד נוזל בגוף.

3. אכילת הכוללת תזונה עשירה ובריאה.


אלוורה – הצמח המוכר והידוע בהשפעה המהימה שיש לו על העור, ונחשו מה יש אותו בשמח בג'מייקה. מומלץ לחתוך את האלוורה באמצע ופשוט למרוח את הג'ל הזה על העור, בעיקר אחרי ביקור בים.


אבוקדו (PEAR) – אחלה של פרי שניתן לאכילה וגם מזין מאוד את העור והשיער, ניתן לצרוך באכילה או במשחה\ מסיכה על העור או שיער.


פפאיה – מעבר לכך שזהו פרי פשוט טעים וטרפוי, הפפאיה מכילה אינזימים ייחודיים שמקלים על מערכת העיכול ומנקים את המעיים, אחלה של פרי לדיאטות ניקוי מרעלים.




מורינגה (Drumstick tree) – מדובר על צמח ממשפחת הסופר פוד עם יתרונות בריאותיים. הצמח ידוע כתרופה להמפחיתה ומרגיעה אנמיה ("דם עייף ", דלקת פרקים וכאבי פרקים אחרים (שיגרון), אסטמה, מחלת הסרטן, עצירות, סוכרת, שלשול, אפילפסיה, כאב בטן, כאבי קיבה ומעי, עוויתות מעיים, כאב ראש, בעיות לב, לחץ דם גבוה, אבנים בכליות, שמירת נוזלים, הפרעות בבלוטת התריס, ודלקות חיידקיות, פטרייתיות, נגיפיות וטפיליות. מורינגה משמשת גם להפחתת נפיחות, הגברת החשק המיני (כאפרודיזיאק), הגברת המערכת החיסונית והגברת ייצור חלב אם. יש אנשים שמשתמשים בזה כתוסף תזונה או טוניק.


קליפות הדרים – את הקליפות ניתן לשמור ולהשתמש במגוון דרכים: להכנת תה, הכנת קומפוסט לגינה, בתור דוחה יתושים.

ג'ניגר - שורש מעולה לבעיות בעיכול ובחילות וחיזוק המערכת החיסונית. יש ממליצים לנסות רום וג'ינג'ר כאשר מרגישים בחילה.


סוסומבה – מעין שרי ירוק ומר שעוזר לבעיות לחץ דם, העלים לעיתים משמים כתרופה לשפעת או התקררות.

סאורסופ (Graviola) – פרי מומלץ להכנת מיצים ושיקים, עם יתרונות בריאותיים רבים אפילו ברמה שהפרי הוכח מדעית בהשפעתו על עיכול התפתחות סרטנית.

קוקוס – מאיפה בכלל מתחילים? הקוקוס ממשיך להתגלות במשך השנים כפרי עם יתרונות בריאותיות ברורים, הוא טוב עבור העור, שיניים, נותן אנרגיה

שום – המוכר והידוע, שום הוא גם סופר פוד, שמציע מספר נוגדי חמצון הנלחמים בפולשים במערכת החיסון (כמו אנטיביוטיקה). במשך מאות שנים שימש השום לריבוי מטרות רפואיות, כולל מספר סוגים של סרטן, כיב, שפעת, מניעה וטיפול בזיהומים בקטריאליים ופטרייתיים, בניית מערכת החיסון, הפחתת רמות כולסטרול ולחץ דם גבוה, לחץ ועייפות , מאבק בחום, שיעולים, כאבי ראש, כאבי בטן, אסטמה, ברונכיטיס, גאוט, שיגרון וגודש בסינוסים ... וזה רק ההתחלה של היתרונות הבריאותיים הרבים של השום.


כורכום (Tumric) חוקרים הוכיחו כי כורכום יכול לשל את תפוקת הנוגדנים המולדים באדם למאבק בקטיראלי נגיפי ופטרייתי. בכורכום יש ויטמין C, ויטמינים B-1, B-2, B-3, סידן, מנגן, זרחן, אשלגן ואבץ.

צדפות- האבץ והמינרלים שבצדפות מחזקים את המערכת החיסונית והנוגדנים. אבץ, מינרל שחשוב לגוף בדרכים רבות, שומר על מערכת החיסון חזקה, מסייע בריפוי פצעים ותומך בצמיחה תקינה.

אבטיח - באבטיח בשל יש הרבה מגלוטתיון שהוא נוגד חמצון העוצמתי. גלוטתיון ידוע כסיוע לחיזוק מערכת החיסון כך שהוא יכול להילחם בזיהום. גלוטתיון נמצא באשור הפנימי והאדום של האבטיח.

כרוב – כרוב, שקל וזול למצוא אותו, מהווה מקור לגלוטמין המחזק את החיסון. קח כל מגוון של כרוב (לבן, אדום, סיני) לבדו גולמיים או מאודים, או הוסף למרקים ותבשילים לקבלת נוגדי חמצון נוספים כדי לשפר את הערך התזונתי של הארוחה.

שקדים – מנה של רבע כוס מכילה כמעט 50 אחוז מהכמות היומית המומלצת של ויטמין E, המסייעת בהגברת המערכת החיסונית. בשקדים יש גם ריבופלבין וניאצין, ויטמינים מקבוצת B שעוזרים להתמודדות עם לחץ.

אשכולית – אשכוליות גדושות בפלבנואידים, מחזקי מערכת חיסונית. יש להם גם כמות טובה של ויטמין C המספק הגנה מפני חוסרים במערכת החיסון, הצטננות, מחלות לב וכלי דם, בעיות בריאות לפני הלידה, מחלות עיניים ואפילו קמטים בעור.

.

תרד - ידוע כמזון-על, תרד הוא עשיר בחומרים מזינים. יש לו חומצה פולית, המסייעת לגופך לייצר תאים חדשים ולתקן DNA, והוא מתהדר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, כמו ויטמין C, ועוד.

בטטה - בדומה לגזר, גם בטטות יש בטא-קרוטן נוגד חמצון, שמגבש רדיקלים חופשיים. בטטות מתהדרות גם בוויטמין A הקשור להאטת תהליך ההזדקנות ועשוי להפחית את הסיכון לחלות סרטן מסוימות.



ברוקולי - ברוקולי הוא מזון מוכח המחזק את מערכת החיסונית בגוף. לברוקולי יש ויטמינים A, ויטמין C וגלוטתיון.


ביזי ( Kula nut) – אגוז זה נחשב בגלל סגולותיו הרפואיות בגלל והשפעתו כתרופת נגד לרעלים. צריכתו יכולה להקל על כאבי מחזור, כאבי ראש, שיגרון, צהבת, בחילה, הקאות ועיכול.


תרופות סבתא ג'מייקניות - תה



Fevergrasss

תה ששותים אותו בכדי להתאושש במהירות מחום גבוה, ומכאן מגיע השם. עם זאת, העשב מספק גם הקלה מכאבי ראש עצבניים, כמו גם מבעיות בבטן ובשתן. לסובלים ממחלות חניכיים ופטריות חיצוניות, עשב זה יכול להועיל.



עלה החיים (Leaf of life) – זהו צמח עסיסי המשמש ברפואה העממית כתרופה טובה ליתר לחץ דם, בעיות במערכת הסימפונות, הצטננות, חבורות, עקיצות חרקים, כאבי אוזניים, נקעים, נפיחות, דלקת פרקים, ומנקה שלפוחית השתן. התה מקל על הצטננות, אסטמה וקוצר נשימה.


עלי CERASEEE יבשים – עלים של הפרי שנקרא מלון חמוץ ( BITTER MELON) הם מצרך מבוקש ונפוץ באי. ניתן להשתמש בעלים להכנת תה, אבל שימו לב לשם של הפרי, הטעם הוא מר לכן מומלץ לערבב עם עלי עשבים לתה אחרים. הלעים ידועים כתרופה המונעת התקררות, שפעת, כאבי ראש, כאבי בטן, סכרת, בעיות לחץ דם, ובעיות עיכול.

GINSENG TEA - עוזר בהורדת לחץ דם אך גם מביא אנרגיות (בדומה להשפעת קפאין). יש לתה אפקט מקרר שמצנן את הגוף וזה כדי להילחם בעקצוץ של של כאבים, ובעיקר כאבי מחזור או כאבי ראש. לשורש יש גם ונגדני סרטן.


תה כורכום – תה כורכום הוא בהחלט טרנד עכשווי ובריא. השילוב המנצח הוא כורסום, שום, ג'ינגר ודבש, ניתן להוסיף מנטה על פי טעם. התה יכול להועיל במקרים של כאבי בטן כרוניים.

תה פפר מינט – טוב מאוד למערכת העיכול וכמובן מרענן, המנטה שבג'מייקה שונה מאוד בטעמה מהנענע שאנחנו מכירים, היא הרבה יותר מרבה ופחות עשירה בטעם. הידעת שמנטה עוזרת בהקלת כאבי מחזור, ומכילה בתוכה נוגדי דלקות, מנקה את העור ועוד.


תה היביסקוס – בהחלט מחזק רציני למערכת החיסונים, ויכול אף לעזור להוריד על לחץ דם גבוהה.

FENNEL TEA - התה הזה עוזר לאזן את התיאבון, וצריכת פחמימות ומתאים במיוחד לדיאטה. ההשפעות הנוספות הן הרגעת הגוף וניקוי הגוף.

האוכל הקריבי והג'מייקני הטוב ביותר להילחם איתו ולבנות מערכת חיסונית מתחיל בעלים ירוקים וירקות שמספקים המון ויטמין A ומוצרים וירקות אחרים עם ויטמין C כמו פירות הדר ופלפלים (גמבה), יוגורט או מרקים ותה טובים ובריאותיים.

ישנם גם המון עשבים מפתחי נוגדנים שגדלים בשפע באי, איתם כמו שהראנו ניתן לשב באוכל ובתבשילים או לצרוך כתה או אפילו כמשפחה באופן חיצוני על העור.

אני מקווה שהבלוג הארוך הזה גרם לכם להעלות רעיונות חדשים לשיפור ורענון התפרטי והתזונה שלכם בזמן הבידוד.

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page