top of page

המדריך השלם למטבע מקומי בג'מייקה

אז, סגרתם כרטיס ואתם כבר ממש תקרבים לתאריכים הטיסה ? מעולה, אז הפוסט הזה בדיוק בשבילכם.
המדריך השלם למטבע הג'מייקני ייתן לכם את כל המידע הבסיסי שעליכם לדעת לקראת חופשה בג'מייקה, עם פחות כאבי ראש וחיסכון גדול !

ככל שתדעו ותכירו יותר את המטבע, תוכלו לזהות מהר יותר, ולהבין את התמונה הגדולה, ולהבטיח שלא עובדים או משחקים איתכם. חשוב כמובן לדעת את שער ההמרה בין מטבע ג'מייקני לאמריקאי לישראלי , שתוכלו שוב לחשב מהר עלויות, או להתמקח על מחיר..


אז לאי מטבע משלו, הדולר הג'מייקני שערכו לצערי הרב הולך ויורד בשנים האחרונות, בעיקר בהשוואה לדולר. במקומות תיירותיים כשנותנים לכם מחיר תוודאו על איזה מטבע מדובר אמריקאי או ג'מייקני, אחרת תוכלו בקלות להתבלבל ויותר קל לרמות ולנצל אנשים שנראה כאילו הם לא מבינים מה הערך של הכסף...אני לא אומרת שזה נפוץ כמובן שישנם אנשים טובים שיחזירו לכם עודף אם שילמתם יותר, אבל חשוב לדעת איך מתנהלים נכון במקום זר.


כל בתי המלון הכל כלול, ומסעדות לרוב יציינו בראשונה את המחיר במטבע אמריקאי, אז במידה וזה סגנון הטיול שלכם, מלונות ובטן גב, אין צורך ממש להחזיק בדולר ג'מייקני. אבל כל המוכרים לצידי הדרך, פירות, מים , קנה סוכר וכל הדברים האלו שכן תרצו לעצור בשבילם באמצע הדרך, הם בדרך כלל נותנים מחרי במטבע ג'מייקני, במידה ותשלמו להם במטבע אמריקאי בסופו של דבר תפסידו מההמרה..


ניתן לטייל בג'מייקה עם תקציב יומי של 50 דולר אמריקאי או 1000 דולר אמריקאי, זה כמובן תלוי בסוג הטיול שלך, עלויות המחייה בג'מייקה די דומות לארץ או גבוהות יותר , אבל זה בהחלט לא יעד זול לטייל בו. מלונות הכל כלול, וחופשות ודילים הם דרך מעולה לחסוך בחופשה להנות עד הסוף. עלות של ארוחה שנחשבת יקרה במסעדה היא מעל 30 דולר אמריקאי למנה, רוב הארוחות הרגילות יהיו עד 15 דולר אמריקאי.


חשוב להמיר כמות שמתאימה לשימוש שם, כדאי לכם לתת לעצמכם תקציב לשבוע ולנסות להמיר כל שבוע, ואם אתם מתכוונים לזוז מעיר לעיר, מומלץ בחום תמיד לדאוג שיש עליכם מספיק מזומן כדי לשלם על לילה ראשון במקום לינה ,תחבורה ואוכל ועוד אקסטרה, ישנם כספומטים ברחבים האי אבל בכל זאת לפעמים ישנן תקלות וכמובן זה תלוי לאן אתם מטיילים אבל מומלץ להיות מוכן (גם כדי לחסוך טיולים מיותרים לכספומט).

בכל הערים הגדולות ישנם בנקים וכספומטים שממירים מטבע זר, אבל שוב אם אתם באמת נוסעים לאזור שהוא יותר בכפרים מרוחקים, עם פחות ציוויליזציה תוודאו טוב טוב שיש לכם מספיק מזומן לזמן השהות שלכם וליציאה מהיעד ומעבר ליעד הבא. בנקים וקמביו יתנו לכם שער המרה הרבה יותר טוב ממלונות או כל מקום שלא סוחר בכסף.


כספומטים מומלצים לשימוש במהלך שעות היום ובכספומטים בתארים סגורים, בערים הגדולות הכספומטים פרושים ברחבי העיר ופתוחים כל 24 שעות. רוב הכספומטים יציעו לכם מטבע מקומי או דולר אמריקאי. מסך הלחיצה של כספומטים ג'מייקנים יכול להיות שונה משמוגים שאתם מכירים לכן בבקשה קחו את הזמן ותקראו מה שכתוב במסך לפני שאתם לוחצים בכספומט כדי שלא יבלע לכם הכרטיס.


לפני הטיסה מומלץ להיפגש עם הבנקאי שלכם, וכמובן לשמוע על כרטיסי אשראי שיתאימו לטיול שלכם ועל מה לעשות במקרה וצצות בעיות עם האשראי, לבדוק את העמלות משייכה והמרה. במידה ויש לכם כבר את האמצעי תשלום המתאימים, חשוב מאוד לעדכן את הבנקאי שלכם שאתם טסים כדי שבחברת אשראי לא יופתעו מפעולות שבוצעו בג'מייקה (בצד השני של העולם) מבלי לדעת שאתם בעצם בטיול.


שער המטבע הג'מייקני משתנים יחסית הרבה, לכן מומלץ לבדוק את ערך המטבע. רוב המקומות התיירותיים בג'מייקה יתנו בהתחלה מחיר בדולר אמריקאי, אבל חנויות דוכנים בפינות רחוב ברחבי האי בדרך כלל יתנו לכם מחיר מקומי ואם תבחרו לשלם בדולר אמריקאי תקבלו עודף בדולר ג'מייקני.


יש שיגידו שהם מתכוונים לטייל רק עם מטבע אמריקאי, אבל במקרה הזה הייתי אומרת שקודם כל למה לא לתמוך במדינה שאתם נופשים בה?! ומעבר לזה, אתם אלו שתפסידו בסופו של דבר. הסיבה העיקרית לכך היא שיש הרבה מקמות בג'מייקה שאין להם דולר אמריקאי בשוטף והם תמיד יחזירו לך עודף נמוך ממה שציפית לו במטבע ג'מייקני (בגלל עמלת ההמרה שלהם)...


לכל המטיילים הטריים שלא הכי חדים בחישוב מהיר במהלך הטיול, אני מציעה לכם לעבוד עם השוואה בסיסית להמרה בין מטבע מקומי לדולר אמריקאי הייתי ממליצה לשנן את גובה ההמרה של 1 5 ו 10 דולר אמריקאי, זה ייתן לכן רעיון של ערך המטבע וכאשר מישהו נותן לכם מחיר למשהו תוכלו לדעת האם זה באמת תואם לשירות\מוצר?


כמובן ששער המטבע רלוונטי לתאריך בו רשמתי את הפוסט אבל אתם מוזמנים להכין לכם טבלה פשוטה כזו, ולצלם או לשמור בטלפון לקראת הטיסה , ולשלוף ברגעי הצורך.., ברגע שתצליחו לשנן את ההמרה הפשוטה הזו תוכלו באמת להתנהל בקלות תוך כדי הבנה מלאה של מה שאתם משלמים עבורו וכמה.


רוב העסקים הג'מייקנים בתחום או באזור תיירותי יציעו כמעט תמיד המרת מטבעות נפוצים כמו דולר אמריקאי, פאונד שטרילנג, יורי, דולר קנדי. ברגע שתבינו מהו השער שהם מציעים לכם תוכלו כמובן לקבל החלטה כלכלית יותר עבורכם.


שטרות


5,000 דולר ג'מייקני

מקדימה : Hugh Lawson Shearer

מאחורה: תמונה של הכביש המהיר 2000



1,000 דולר ג'מייקני

מקדימה: Michael Norman Manley

מאחורה: Jamaica House , בית ראש הממשלה



500 דולר ג'מייקני

מקדימה: The Right Excellent Nanny of the Maroons

מאחורה: ציור של פורט רויאל



100 דולר ג'מייקני

מקדימה: Sir Donald Sangster

מאחורה : Dunn’s River Falls



50 דולר ג'מייקני

מקדימה: The Right Excellent Samuel Sharpe

מאחורה: Doctor’s Cave Beach, Montego Bay




מטבעות


1 סנט ג'מייקני

פרי האקיי | Ackee Tree



10 סנט ג'מייקני

Excellent Paul Bogle




25 סנט ג'מייקני

Excellent Marcus Garvey



1 דולר ג'מייקני

Excellent Sir Alexander Bustamante




5 דולר ג'מייקני

Excellent Norman Manley


10 דולר ג'מייקני

Excellent George William Gordon



20 דולר ג'מייקני

Excellent Norman Manley




89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page