top of page

קורונה בג'מייקה - עדכון ל 16 במרץ 2020


😷😷😷COVID -19 JAMAICA 😷😷😷😷


הי לכולם, אני כותבת לכם כדי לתת מעט מידע על מה שקורה באי, בעיקר למטיילים ישראלים. כרגע נכון ל16 במרץ 2020 התגלו בג'מייקה 12 מקרים של חולי קורונה כאשר המקרים הראשונים התחילו מאנשים שהגיעו או עברו

באנגליה בדרך לאי.


ג'מייקה מגיבה למגפה באופן כמעט מידי, ולוקחת לצומת ליבה את הצעדים שיש לעשות בכדי למנוע הידבקות של המגפה וכמובן בסופו של דבר חיסול המגפה. אחד מהצעדים הראשונים שננקטו היה סגירת בתי ספר רבים באי, ועוצר בקהילות בהן התגלו חולי הקורונה.

בישיבת ממשלה שנערכה ביום שני בערב ה 16 למרץ 2020 , הכריז ראש הממשלה על צעדים חדשים שהם בעצם חוקים חדשים שיאכפו על ידי המשטר באי, ונועדו להשתלט על המגפה ולחסלה.


להלן הצעדים החדשים עליהם הכריז ראש הממשלה:

1. החל מיום רביעי, על כל העובדים הלא חיוניים במגזר הפרטי והציבורי לעבוד מהבית למשך שבעה ימים.

2. מפגש ציבורי של יותר מ 20 איש הינו אסור, כולל הלוויות וחתונות.

3. בארים, מועדוני לילה ואזורי בילוי אחרים יאלצו לסגור ולהפסיק כל פעילות.

4. שווקים, סופרמרקטים, חנויות רחוב פינתיות ומסעדות יישארו פתוחים אך יהיו מחויבים לשמור על נהלי היגיינה נוקשים ובלתי מתפשרים. שווקים בעיקר של ירקות יהיו פתוחים משש בבוקר עד שתיים בצהריים בלבד.

5. חברת האוטובוסים הג'מייקנית (JUTC) תסיע נוסעים ישובים בלבד, והמוניות יידרשו לשאת נוסע אחד פחות ממה שהם מורשים על פי חוק.

6. כל המטיילים לג'מייקה אשר מגיעים ממדינות בהן קיימת התפשטות מקומית של הנגיף יידרשו להיכנס להסגר עצמי במשך שבועיים (כולל ישראל).

7. ביקורי בית החולים יוגבלו לביקור של אדם אחד ביום למטופל.



אזרח או תייר שלא יפעל על פי החוקים מסתכן בקבלת וקנס של עד מילון דולר ג'מייקני או הרשעה ומאסר של

12 חדשים. בנוסף הממשלה הודיעה על תקציב של מעל שני מיליון דולר אמריקאי לרכישת ציוד מגן הכולל מסכות.


המדינה סגרה את שערייה אווירית חלקית למטיילים המגיעים או טסים דרך אנגליה, והצהירה על עוצר של שבועיים חובה למטיילים\אזרחים המגיעים מאחת מהארצות הבאות: סין, איטליה, צפון קוראיה, סיגנפור, אירן, ספרד, צרפת וגרמניה.


בסופ"ש האחרון, הודיעה הממשלה על דחיית כל ספינות קרוז שיגיעו לאי, בשורה זו בהחלט מטלטלת את תעשיית התיירות באיי ומשפיעה על מספר גדול של עובדים באי.


בנוסף לכך כמובן שכל האירועים המתוכננים לחודש מרץ עד מאי התבטלו או נדחו ובאופן יוצא דופן לנוף והווי התרבותי ג'מייקה תיראה בשבועיים הקרובים כמו בית קברות, שקט וחסר כל חיים ובידור.


למטיילים ישראלים באי הייתי ממליצה בחוץ לטוס חזרה לארץ אם עוד לא עשיתם זאת, מה שבטוח במידה והמגפה תתפשט במהירות ג'מייקה לא תוכל לעמוד בדרישה הרפואית של הנגיף ולכן הם מקבלים החלטות קשות אשר משפיעות על היום-יום של כולנו בתור אנשים שחיים כאן או מטיילים, הכל מתוך כוונה להגן עלינו.

המידע בנוגע לתוכנית הממשלה זמין בצורה יחסית שקופה במהלך הוועידות הממשלתיות שנערכות כמעט כל יום בשעות הערב בו ראש הממשלה מנסה להתייחס לשאלות התקשורת וכן להציג החלטות חדשות.


התחושה היום יומית כמי שגרה כאן הי דיי הזויה, טיפה מרגיש כמו סרט או סדרה ממש טובה בנטפליקס. כן גם כאן הייתה בהלה בסופרמרקטים, ואולי עכשיו אפילו יותר, יש המון תחושה של אי ודאות אבל עם זאת הרגשה של מאמצים אמיתיים לנסות להשתלט על המצב. רוב העסקים נסגרים לאט לאט ומרגיש כאילו בקרוב יכרזו על מצור של האי, אבל נחכה לראות אם אחרי זה האזרחים הג'מייקניפ ישתפו פעולה במלואם.


לפניכם רשימה של פלטפורמות דיגיטליות ועוד לקבלת מידע או תמיכה בנושא הנגיף:


1. דף האינטרנט -COVID-19 נמצא באתר האינטרנט של MOHW- www.moh.gov.jm

2. קו עזרה כללי פעיל עם נציגי תקשורת / בריאות המספקים מידע 888 ONE LOVE (888 663 5683)

3. קו קו עזרה פעיל לבריאות הנפש (מתן ייעוץ, הפחתת פחד וחרדה - בעיקר בגלל בורות) 888 NEW LIFE (639 5433)

4. פלטפורמות מדיה חברתית themohwgovjm@


במידה ואתם באי או יש לכן כל שאלה או שאתם זקוקים לעזרה, תרגישו מוזמנים להגיב או לפנות בפרטי, התמונות הם מידע אמיתי בנוגע לנגיף בג'מייקה. אני אמשיך לעדכן במידע רלוונטי ואשתדל כמה שיותר לספק

מידע חיוני.


בתפילות לימים טובים ובריאים יותר, ג'ה בלס.








3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page