top of page

ג'מייקה היא יעד בלתי נשכח

ג'מייקה היא כל כך הרבה יותר מעבר לשמש, ימי חוף עצלים, רוח טרופית שנושבת בין עלי הקוקוס שמעליכם וצליל הגלים כאשר פוגש את שפת הים. לאי יש המון מה להציע מבחינת, אטרקציות, תרבות, אוכל מוזיקה ועוד...


זהו אי של ניגודיות; שבו הכל יכול להשתנות ולהפתיע , וזה מה שגורם להרבה מטיילים לרצות לחזור לעוד. כדי לתת לכם קצת טעם מהאי בחרתי כמה מהמקומות האהובים עלי, שבהם עברתי חוויות בלתי נשכחות שהרוא לי את יופייה המגוון של ג'מייקה.


Land of Wood and Water


מתפרשת על כמעט עשרת אלפים קילומטרים שכוללים טופוגרפיה מגוונת – החל מהמישורים הנמוכים של סנט אליזבת לפסגות קרירות בהרים הכחולים; נהרות עמוקים של מים מתוקים כחולים כקרח, לארץ הקוק-פיט שמלאה בצמחיה פראית ובבולעניים ענקיים ומסתוריים וכן מערות בעומקו של גיא או על צלע הר. וכן, קו החוף מסביב לכל האי אשר מציע חופים אשר שונים בהכרח אחד מהשנייה בגלל סוג החוף, ניגודים כמו; החול השחור והסלעי, לעומת החול לבן ואבקתי לעומת הצוקים עוצרי הנשימה.

וכפי שהגיאוגרפיה של האי מגוונת, כך גם הדברים שתוכלו לעשות, והרפתקאות שמחכות לכם. אז מה עוד מסתתר באי ?

עבור אותם מבקרים המחפשים להתרחק מהחופים המתויירים, ישנן שפע של אטרקציות והרפתקאות שיאפשרו להם חוויה אינטימית בינם ועם האי.


ההרים הכחולים (בלו מאוטנס)

הבלו מאוטנס הפכו לאחרונה לאתר מורשת עולמית על ידי מוצהר על ידי האו"ם, אשר מציעים למבקרים נוף ייחודי של האי מנקודת תצפית מוגבהת במיוחד. פסגת ההרים הגבוהה ביותר מתנשאת גבוה מעל הערפל, במידה ותעשו את הההייק עד לפסגה תצעדו ותטפסו כמעט 11 קילומטר, אבל ישנה גםאופציה למי שלא מעוניין לטייל עד הפסגה לקחת את שירותיו של מדריך מקומי ולטייל באזור Holywell , זה בעצם מעין פארק לאומי בבלו מאונטיס שמציע קמפינג, פיקניק ופעילויות חוץ, מסלולי טיול מסומנים בסוגי קושי שונים וכן צמחיה ופארק גדול. בפארק תמצאו מסלולים משפחתיים וגם חוויה ממש מיוחדת שהיא נסיעה באופניים עם צוות שמלווה אתכן בירידה מההרים, הנסיעה מתאימה למי שיודע לרכב על אופניים ברמה יחסית בסיסית, בסוף הסיור מובטח לכם עצירה במפל מפנק, חברת הסיורים נקראת Blue Mountain Bicycle Tours


הפארק הלאומי בהרי ג'ון קרואו הכחולים הוא אחד מאתרי הציפורים הנודדות הגדולות בקריביים. משמעות הדבר היא שיותר מ -120 מיני ציפורים שמבלים את החורף הקשה ביערות הגשם הטרופי של ג'מייקה. במקום תוכלו להיעזר במומחים לצפייה בציפורים מציעים סיורים במקום.

והשיא מבחינתי הוא כמובן הקפה, שגדל במטעים בהרים הכחולים בטמפרטורה המושלמת, בדרך לפסגת ההרים הכחולים תוכלו למצוא כמה מקומות שמציעים קפה מקומי, סיורים במטעי הקפה ולמידה על גידול, ועיבוד הקפה האותנטי, וכמובן הזדמנות לטעום מהקפה העוצמתי הזה.



ישנו פוסט נפרד בנוגע לבלו מאונטין ובו תוכלו למצוא המלצות למקומות הם כדאי לעצור בדרך להרים הכחולים. בנוסף לקפה תוכלו למצוא גם מסעדות מדהימות על צלע ההר, שפע של טבע מקומי, נופים עוצרי נשימה, והמון חוויות בלתי נשכחות.

לא רק קפה מעובד בהרים הכחולים. צלעות הגבעות מרופדות בכתמי ירקות של קליאלו, דלעת, זנגביל, ושפע של שפע מקומי. חלק מחוות אלה מציעות כיום חוויות אוכל משקים לשולחן. מסעדות כמו קפה EITS ו- Blue Ridge מציעים חוויות גורמה חדשניות ביותר שבהחלט כוללת קפה משובח.


דרך נוספת שתציג בפניכן את ג'מייקה מלמעלה נמצאת באוצ'ו ריוס, עם נופים עוצרי נשימה, צמחייה וטופוגרפיה עוצרת נשימה שבהחלט תיזכר כחוויה חד פעמית. יום מלא של מגוון אטרקציות ב Mystic Mountain, Rainforest Adventures ,והשיא הוא כמובן הרכבל הפתוח מעל יערות גשם, נופים מרהיבים וירוק בוהק ורענן. תזכו להסתכל מעל 200 ומשהו מטר על יופייה הבלתי נשכח של ג'מייקה, יערות וצמחיה שפשוט תשאיר אתכן פעורי פה, קשה להסביר ולכן מומלץ לנסות באופן אישי.



מפסגות ההרים עד למעמקי האדמה…. המערות התת קרקעיות של ג'מייקה מציעות הרפתקה מסוג אחר. ממוקמות בלב האי באזור שנקרא Cockpit Country אשר שוכן בלב הגאוגרפי, היסטורי ותרבותי של האי.

המארונס, קבוצת העבדים הראשונים לשעבר שמרדו וברחו לאזור הזה של האי כדי להתחבא (יתרון טופוגרפי של המקום) להציל את החיים שלהם ושל משפחותיהם והקהילה שלהם מעבדות וחיים נוראיים בשבי, המקומיים שעדיין חיים בקהילה הגדולה, מוקירים ומגנים על המורשת התרבותית במדינה, שהם יצרו כחברה - מלאכות, אוכל, מוזיקה, אמנות וסיפורי בעל פה .



כמעט מתחת להרי הבלו מאונטיס נמצאת עיר הבירה קינגסטון שבה יש כמובן גם את שדה התעופה הראשי באי. קינגסטון היא עיר לכל דבר, זה המקום שבו תמצאו הכל בג'מייקה, החל ממסעדות עם אוכל בינלאומי, חנויות בגדים, קוסמטיקאיות מעולות, חנויות מעצבים מקומיים, מועדונים שווים וגם מסיבות רחוב אותנטיות.

אני תמיד ממליצה לא לפספס את קינגסטון כי זו בהחלט עיר מיוחדת ומלאה בתרבות, בחלקה הדרומי של הקינגסטון נמצא הדאון טאון, זהו האזור שקרוב לשפת הים והנמלים שכולל בתוכו הרבה קהילות, עסקים, בניינים גדולים ותאגידים. בשנים האחרונות הטיילת שנקראת Water Front שופצה ונפתחו בתי עסק שמציעים אוכל, בילוי והנאה מרובה.

אוהבי המוזיקה בטח ידעו שדאון טאון קינגסטון והעיר עצמה בכללי היא חלק משמעותי ובלתי נפרד בהיסטוריה התרבותית והמוזיקלית באי, רחובות וסטודיואים שפרושים ברחבי הדאון טאון מציעים הזדמנות להיזכר ולהרגיש את התרבות הג'מייקנית מיסודותייה. ישנם כל מיני גופים עצמאים שעושים סיורים באזור בנושאים שונים, Kingston Creative הוא גם פרויקט חדש שמציע סיורים תרבותיים בדרום קינגסטון פעם בחודש, הסיור הוא בקבוצה ובהליכה ומאוד מומלץ למי ששוב, מעוניין לחוות את ג'מייקה בצורה אותנטית.



אחד היעדים המבוקשים בקינגסטון הוא כמובן המוזיאון של בוב מארלי, שממוקם ברחוב ראשי שנקרא הופ רוד ומשמש כמקום עליה לרגל של אלפי אוהבי רגאיי ומוזיקה בעולם. המוזיאון נותן הצצה לביתו של בוב מארלי לאחר שעבר מהכפר לעיר. בחצר המוזיאון עצמו מתארחות המון הופעות מוזיקליות שכמעט תמיד כוללות את משפחתו של בוב מארלי. חודש פברואר הוא חודש רגאיי ומוזיקה שחורה בג'מייקה, אז אם זה הקטע שלכם תהיו מוכנים לחודש שלם של אירועים מגוונים בכל תחומי האומנות. ואם אתם אוהבי קרנבל ומוזיקה סוקה, קינגסטון מארחת קרנבל בחודש אפריל.


הגלריה הלאומית לאמנות של ג'מייקה גם היא נמצאת בקינגסטון, המוזיאון מביא את המבקרים למסע במורשת תרבותית וויזואלית של האי. המוזיאון הוקם ב1974 והוא המוזיאון הציבורי העתיק והגדול ביותר בקריביים דוברי האנגלית. הגלריה מתעדת את ההיסטוריה הכואבת, רגשית ומלאת השראה בתולדות ג'מייקה וכולל אוסף מקיף של אמנות מודרנית ועכשווית, לצד רטרוספקטיבות של אדוניים ג'מייקנים (בעלי עבדים וקרקעות) ומציג סיפור אנושי וכן לאומי של חלק בלתי נפרד בהיסטוריה המקומית. בגלריה מתארחות גם מדי פעם תערוכות מתחלפות.



אבל כמו שהבטחתי, אמנות קיימת מעבר לקירות הגלריה. פרויקט בשם Paint Jamaicaשהתחיל ב Fleet Street שנמצא ,בנהגת קבוצה שמורכבת בעיקר מראסטאפארים, כן ניחשתם נכון בדאון טאון אחראי כיום על עשרות ציורי הקיר מושכי צומת הלב ברחבי הקהילה שלהם באותו רחוב. במשך תקופה ארוכה הקהילות באזור היו בעלות שם רע, שבדרך קשורות לפשע, בעיקר בגלל רמת העוני וחוסר ההשכלה במקומות האלו, לכן תושבי הרחוב החליטו לעשות מעשה ולשנות את התדמית והאופי של הקהילה והאזור על יד ציורים ענקיים על הקירות, שכוללים מסרים חברתיים חשובים, פתיחת קהילה שמגדלת את מה שהם אוכלים, מציעה פעילות לילדים אחרי ביה"ס, מציעה אוכל לנזקקים. מקומות כמו Life Yard מציעים סיורים לתיירים ומשיעים את הכסף שהגם גובים על הסיורים בשביל להשקיע חזרה בקהילה.

Land of Water


אי אפשר להתעלם מכך שג'מייקה מפוצצת בחופים, נהרות, מפלים ומקורות מים רבים. החל מצוקים גבוהים לקפיצה, חופים מרהיבים, מפלים נסתרים, נהרות רחבים ומרשימים, לגונות עמוקות ועוצרות נשימה ומעיינים מינרלים ובריכות, אלו אתרים רטובים שפשוט לא כדאי לפספס בטיול באי:



Reggae Falls | St Thomas

מפלים מרשימים שמזכירים וילון תאטרון עשוי מטיפות מים צלולות.



Benta Falls | Westmoreland

נמצאים קרוב לנגריל ולא מאוד מתויירים, נהר ומפלים שמזכירים את הדאנס ריור שאפשר לטפס בו למעלה.




נהר הריו גרנדה – רפטינג על רפסודת במבוקים בנהר הריו גרנדה הרחב, עוצמתי ויפיפה היא חוויה מיוחדת והיסטורית שכן הרפטינג נולד באותו נהר בפורטלנד. הרפטינג היה בעבר דרך להעביר את הבננות ממטעים לנמל בפורטלנד.

Blue Lagoon | Portland

הלגונה הכחולה היא כנראה המקום המוכר ביותר שמדברים על פורטלנד, לגונה עמוקה כמעט 60 מטר בעומק, הצבע הכחול הנקי מגיע מהעומק הבלתי נתפס של הלגונה, האזור מאוכלס בווילות יוקרה ששייכות לרבי מעשירי העולם כמו ביונסה וריהאנה.


אלו היו מעט מיעדי החובה שבאמת לא כדאי לפספס שמגיעים לאי ומסבירות לכם למה ג'מייקה היא יעד בלתי נשכח. היופי באי הוא שבכל מקום מובטחת לכם חוויה אותנטית וחדשה כל עוד תהיו פתוחים להכיר ולחוות את המקום בצורה אמיתית. היופי של ג'מייקה אמנם מתחיל בנופים עוצרי הנשימה אבל ממשיך לאנשים, תרבות ולאנרגיה הרוחנית עוטפת את האי הקסום הזה.


תודה על הקריאה, מוזמנים לשתף בתגובות אם ביקרתם באחד מהיעדים שהזכרתי ואיך היה...


43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page