top of page

דברים שלא ידעתם על ג'מייקה

ריכזנו לפניכם 5 דברים שלא ידעתם על ג'מייקה.


1. הרצים הכי מהירים בעולם הם ג'מייקנים


ארה"ב וסין הן שתי המדינות היחידות עם מדליות אולימפיות רבות יותר מג'מייקה. ארה"ב ובריטניה נעזרו בספרינטים שנולדו בג'מייקה כמו סניה ריצ'רדס ולינפורד כריסטי מכיוון שהממשלה הג'מייקנית משלמת לספרינטים שמייצגים את האי.


מה הסוד של הג'מייקנים אתם שואלים?

• גנטיקה טובה – רוב הספריטנטרים הם צאצים של המרונס מרבית הספרינטרים הם צאצאי מרונים.המרונס היו מורדים אשר נמלטו מעבדות וחיו באזורי היערות ומרכז האי וקיימים גם כיום. בהתבסס על דיווחים של אדוני העבדים הקולוניאליים, המרונים היו בורחים מטעי העבדים, ועד שאדוני העבדים היו מעמיסים את רוביהם, המרונים כבר היו מחוץ לטווח הראייה.

• תזונה בריאה וטבעית – מפירות וירקות הגדלים בקהילה שלהם. מרבית מהספרינטרים באי הם מTRELAWNY מחוז שבמקרה מספק המון חקלאות של פירות וירקות לכל האי, בעיקר בטטות. זה המחוז שבו יוסיין בולט גדל והתאמן בילדותו.

• הספורט העיקרי בג'מייקה הוא ספרינטינג, והמאמנים ידועים כמאוד קשוחים.

• לג'מייקנים יש אגו גדול, תחושת גאווה ושייכות ומעין אמונה חזקה שהם טובים יותר מכולם. שלושת הגברים המהירים ביותר בעולם הם ג'מייקנים!




2. ג'מייקה היא אי מוזיקלי שמפיק שירים ללא הפסקה -

ג'מייקה היא הסמכות הבלתי מעורערת למוזיקת רגאיי, אך זו אינו הזאנר היחיד של מוסיקה שמגיעה האי. יש גם סקא, רוק-סטדי, וואן דרופ, מנטו, נייה בינגית פולק, סוקה, רגאיי, דאב, רב-א-דאב, רגאיי רוטס, קליפסו, ודאנסהול. כאשר מוזיקת דאנסהול היא הפופולרית ביותר בג'מייקה. הרבה חברות תקליטים משיקות לרוב אמן חדש בג'מייקה לפני שהן משיקות אותן באופן בינלאומי מכיוון שאם השיר יהיה להיט בג'מייקה, שאר העולם יתפוס. זה נעשה עם ריהאנה, UB40, הארי בלפונט וסטיל פולס.

3. לג'מייקה יש הכי הרבה כנסיות בקילומטר

בתוך קהילת המונה פחות מ -1,000 תושבים, יש ארבע כנסיות ברדיוס של קילומטר וחצי. על פי הספרייה הלאומית של ג'מייקה, יש בערך 2.75 כנסיות לקילומטר רבוע, זוהי גם עובדה המוכרת על ידי "ספר השיאים העולמי של גינס". וכמובן שישנן כנסיות בחצרות האחוריות ובחדרי המגורים של אנשים שלא נלקחו בחשבון.... ג'מייקה היא מדינה נוצרית מאוד, שבה נצרות משפיעה רבות על מערכת החינוך, הפוליטיקה וכמעט כל אספקט באי. בכל בתי הספר בג'מייקה לפני תחילת השיעורים תהיה ה Christian devotion , סוג של תפלה דתית נוצרית.

הכנסייה הנוצרית הפופולאריות ביותר בג'מייקה היא הן הבפטיסטיות, הקתוליות, האנגליקניות, עד יהוה, Seventh Day Adventist, הברית החדשה, כנסיית האלוהים, ו Pentecostal. ויש גם את הפחות פופולריים כמו מורמון והכנסייה האתיופית אורתודוקסית. ישנן כנסיות שעדיין משלבות בהן אלמנטים של תרבות אפריקאית כמו כנסיות פוקו ותחייה.


4. לג'מייקה יש הכי הרבה ברים פר קילומטר

כמובן שקשה למדוד את זה מפני שרוב הברים הם לא עסקים רשומים, אלא פשוט ברים פינתיים בדרך, אבל אמרה נפוצה ודי נכונה שבג'מייקה על כל כנסייה אחת תמצא שני ברים בהמשך.

5. הסדרה של ג'יימס בונד נכתבה בג'מייקה

הסדרה נכתבה בהשראת מבצע ימי שהשתתף בו איאן פלמינג יוצר הסדרה שבהמשך אף קנה חלקת בגודל 15 דונם בג'מייקה. הרומן הראשון של ג'יימס בונד שהושלם בג'מייקה היה קזינו רויאל, ושלושת רומנים הנוספים של פלמינג מציגים נוף ג'מייקני.


מופתעים?.. גם אנחנו !

67 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page